Is het mogelijk de juwelen voor de aankoop uit te proberen?
Ja. U kunt steeds langskomen in onze zaak op de Keyserlei 32 te Antwerpen.
Hoe garandeert Orsini de kwaliteit van de diamanten?
Orsini garandeert de kwaliteit door ons team van gespecialiseerde verkopers, twee goudsmeden en een gecertificeerde expert van de Hoge Raad voor Diamant. We geven een huiscertificaat bij elk juweel. U krijgt standaard een labocertificaat van GIA of HRD bij diamanten groter dan 0.60 karaat. Op aanvraag kan een labocertificaat al vanaf 0.30ct. Ons bedrijf is een officiële verdeler van alle merken die verkocht worden. Alle producten zijn dus steeds 100 % authentiek. Bovendien zijn wij Antwerp’s Most Brilliant-juwelier, wij voldoen aan rigoureuze kwaliteitsvereisten.
Is online kopen bij Orsini Diamonds veilig?
Onze webshop werkt met beveiligde betalingsprocedures. Veiligheid is dan ook een voortdurend aandachtspunt en dat garanderen wij u. Als het nodig is kunt u altijd terecht in onze zaak voor eventuele vragen en zijn wij steeds te bereiken via e-mail of telefoon.
Zijn de kortingen op de webshop ook in de winkels van toepassing?
In onze winkels hebt u dezelfde kortingen als in de webshop. Zowel online als offline geniet u dus dezelfde voordelen.
Hoe kan ik mijn ringmaat bepalen?
U hebt uw ring gevonden? U hebt geen idee van de maat? We helpen u graag uw ringmaat te meten.
Zo gaat u te werk:
Gebruik een stukje papier en wikkel dit rond uw vinger, bij voorkeur op de plaats waar hij het dikst is. Duid de lengte aan op het strookje en meet het. De omtrek in mm (Bergeon) is uw maat. We hebben voor u een overzicht in onderstaande tabel. De tabel laat u de equivalenten in andere maatsystemen zien, niet elk merk hanteert dezelfde maten.
Houd ook rekening met volgende zaken:
- Uw ringmaat meet u bij kamertemperatuur. Als het te koud of te warm is, kunt u een ander resultaat krijgen.
- De ringmaat van uw linker- en je rechterhand is vaak verschillend.
- Bij zwangerschap of intense activiteiten kunnen vingers opgezwollen of net smaller zijn. Houd daarmee rekening.
- Voor een brede ring meet u met een breed strookje, kies voor een halve of hele maat groter.
- Gebruik de omtrek van uw knokkel niet om uw ringmaat te bepalen. Dan zal de ring te los zitten.
U wilt zekerheid over uw ringmaat? Kom eens langs in de winkel, dat is zo geregeld!
Hoe verzorg ik mijn juwelen het best?
Alle juwelen, zowel de eigen collecties als de buitenlandse collecties, worden volgens strenge kwaliteitsnormen gefabriceerd. Orsini heeft dan ook het kwaliteitscertificaat Antwerp’s Most Brilliant-juwelier, het bekende kwaliteitscertificaat van de Stad Antwerpen en het World Antwerp Diamond Centre.
Om uw juwelen in optimale conditie te houden, best geen contact maken met detergenten, alcoholhoudende parfums of andere chemicaliën. Leg ook uw juwelen opzij bij het sporten, douchen of bij het schoonmaken, dan draagt u goed zorg voor uw juwelen en voorkomt u krassen of andere problemen.
Wat is het verschil tussen natuurlijke, behandelde en synthetische diamant?
- Een diamant is een mineraal dat wordt gevormd door door de natuur; een "diamant" verwijst altijd naar een natuurlijke diamant bij ons.
- Een behandelde diamant is een van oorsprong natuurlijke diamant die kunstmatig beter gemaakt is.
- Een synthetische diamant is een kunstmatig product dat in essentie dezelfde eigenschappen heeft als een diamant.
Wat zijn onze bedrijfsgegevens?
Orsini Diamonds BV
De Keyserlei 32
2018 Antwerpen
België
BE0477.956.216
RPR Antwerpen
Hoeveel betaal ik voor de verzendkosten binnen België en Nederland?
Binnen België:
Bij een bestelling onder de € 50, bedraagt de verzendingskost € 5. Is uw totale aankoopsom gelijk aan of hoger dan € 50, dan is de verzending gratis.
Nederland, Luxemburg:
Als u een bestelling onder de € 75 plaatst, bedraagt de verzendingskost € 5. Is uw totale aankoopsom gelijk aan of hoger dan € 75, dan is de verzending gratis.
Wat als een artikel op voorraad was op de webshop, maar uiteindelijk niet beschikbaar is?
We proberen altijd op de webshop correcte en accurate informatie mee te delen. Als een artikel toch niet voorradig is en u wilt dit bestellen, dan brengen we u zo snel mogelijk op de hoogte via e-mail en krijgt u een aantal verschillende opties aangeboden.
Hoe wordt mijn bestelling geleverd?
Voor het verzenden van onze artikelen werken wij samen met Bpost of Mikropakket:
- Pakjes tot € 1000 worden in de Benelux door Bpost geleverd.
- Pakjes vanaf ongeveer € 1000 worden in de Benelux door Mikropakket geleverd. De levertijd wordt per artikel aangegeven op de website. Dat blijft uiteraard een indicatie. Als het artikel in stock is, hanteren wij doorgaans de volgende levertermijn (afhankelijk van het tijdstip van de bestelling):
- België: 1 tot 3 werkdagen.
-Nederland en Luxemburg: 3 tot 4 werkdagen.
Als u meerdere artikelen hebt besteld, proberen we deze samen te leveren. De levertijd wordt dan gelijk aan die van het artikel met de langste levertermijn. Is uw artikel toch niet op voorraad? Dan brengen we u zo snel mogelijk op de hoogte.
Hoe kan ik mijn bestelling opvolgen?
U ontvangt na bestelling via e-mail een track&trace-code met bijbehorende uitleg. Daarmee kunt u via het track&trace-systeem de status volgen van uw bestelling.
Wat als ik niet thuis ben op het moment dat mijn pakketje wordt geleverd?
- Pakjes geleverd door Bpost (< €1000).
Als u op het moment van de levering niet aanwezig bent, zal de postbode een bericht achterlaten dat u het pakket op het postkantoor kunt ophalen. Uw bestelling blijft daar tot 3 weken lang liggen.
- Pakjes geleverd door Mikropakket (> €1000).
Als u niet thuis bent, wordt het pakket een 2de en 3de keer gratis aangeboden. U hebt ook de mogelijkheid om Mikropakket te contacteren en in overleg de best mogelijke optie te kiezen.
Ik ben niet volledig tevreden over het product en ik wil het terugsturen. Wat moet ik doen?
Als u niet helemaal tevreden bent over het artikel dat je bij ons bestelde, of als u een defect(*) hebt vastgesteld, kunt u een beroep doen op het herroepingsrecht. Dit herroepingsrecht is enkel van toepassing op online aankopen. Opgelet: de retourkosten zijn ten laste van de consument.
* Dit geldt enkel voor productiefouten. Als de schade te wijten is aan foutief gebruik van het juweel, dan vervalt het herroepings- en omruilrecht.
Afzien van uw aankoop kan tot 14 dagen na de leveringsdatum. En dat zonder boete of opgave van reden. Tijdens die bedenktijd gaat u best zorgvuldig om met uw artikel en de verpakking. Het mag enkel gehanteerd en geïnspecteerd zijn zoals u dat in de winkel zou doen.
Dit herroepingsrecht is niet van toepassing op:
- Producten die volgens de specificaties van de klant gemaakt zijn.
- Producten die worden gemaakt of aangepast op basis van de individuele keuze of beslissing van de klant.
- Producten die duidelijk voor een specifieke persoon bestemd zijn.
Hoe maak ik gebruik van mijn herroepingsrecht?
Als u een artikel wilt terugzenden dat in aanmerking komt voor het herroepingsrecht (dit gelt enkel voor online aankopen), dan moet u dit binnen de bedenktijd van 14 dagen melden. Dat kan via het formulier of via een e-mail naar info@orsinidiamonds.com. Vermeld de volgende gegevens:
- Gegevens klant: naam, adres en e-mailadres;
- de volgende tekst: Ik/wij (*) deel/delen hierbij mede dat ik/wij(*) onze overeenkomst betreffende de verkoop van de volgende goederen/levering van de volgende dienst (*) herroep/herroepen(*) (schrappen wat niet past);
- besteldatum en ontvangstdatum;
- uw naam en adres.
Van zodra we uw melding ontvangen hebben, krijgt u een ontvangstbevestiging. Is uw verzoek goedgekeurd? Zend uw artikel dan binnen de 14 dagen na de melding terug (op uw kosten) of breng het naar een van onze filialen.
Zorg ervoor dat alle toebehoren (verpakking, doos, echtheidscertificaat en waarborgbewijs) zo goed mogelijk in originele staat bij het product aanwezig zijn. Als het product teruggezonden is, betalen wij het verschuldigde bedrag terug.
Opgelet: bij aflevering hebt u als klant de plicht om te onderzoeken of uw artikelen aan de overeenkomst beantwoorden. Eventuele schade, gebreken en afwijking moet u binnen de 14 dagen na ontvangst melden.
Kan ik mijn aangekocht artikel omruilen?
Als het artikel dat u hebt gekocht niet volledig aan uw verwachtingen voldoet, kunt u het omruilen of retourneren. Retourkosten zijn echter ten laste van de klant.
Welke voorwaarden moeten ingevuld zijn om te mogen omruilen/retourneren?
- Het artikel moet in originele staat van verzending zijn.
- De koopwaar mag niet gebruikt of beschadigd zijn.
- De koopwaar moet voorzien zijn van de aangehechte labels.
- De koopwaar moet geretourneerd worden in originele verpakking.
- Het moet een online aankoop betreffen.
Als het product niet voldoet aan deze voorwaarden of niet binnen de gestelde tijd van 14 dagen is aangemeld, kan uw verzoek tot omruilen of retourneren niet worden aanvaard.
Opgelet: bij aflevering hebt u als klant de plicht om te onderzoeken of uw artikelen aan de overeenkomst beantwoorden. Eventuele schade, gebreken en afwijking moet u binnen de 14 dagen na ontvangst melden.
Artikelen die zijn uitgesloten van omruiling:
- artikelen op maat; hieronder vallen ringen die buiten de voorgestelde maten werden besteld, ringen die op maat werden gezet en armbanden of uurwerken die werden ingekort;
- gepersonaliseerde artikelen (gegraveerde juwelen, naamplaatjes enz…);
- bestellingen van handgemaakte juwelen;
- goederen waarvan het zegel of prijslabel werd weggehaald of beschadigd;
- Artikelen die offline aangekocht zijn.
Hoelang geldt de garantie op mijn aangekochte artikel?
De garantietermijn is 2 jaar.
Wat valt niet onder garantie?
Onderstaande lijst is niet limitatief:
- beschadigingen aan het sieraad (bijvoorbeeld krassen, draagsporen enz …);
- kwijtraken of diefstal;
- contact met chemische producten.
Wat als mijn sieraad binnen de garantietermijn stuk gaat?
Als je aankoop tijdens de garantieperiode kapot gaat omwille van een fabrieksfout kan je contact opnemen met onze klantenservice (info@orsinidiamonds.com). Wij adviseren u graag over een eventuele reparatie of vervanging.
Als u binnen de 14 dagen na aankoop een defect ontdekt, kunt u uw juweel ook retourneren of omruilen.
Hoe contacteer ik jullie het best voor een vraag, opmerking of klacht?
U kunt ons telefonisch contacteren of via e-mail, u krijgt een antwoord op al uw vragen. Ook met ons contactformulier kunt u vrijblijvend bij ons informatie opvragen. Ook eventuele klachten kunt u doorgeven via e-mail of ons formulier. Zo kunnen wij ze zo snel mogelijk behandelen en opvolgen. We streven steeds naar een efficiënte en realistische oplossing. Klachten over een aankoop moeten binnen de 14 dagen, volledig en duidelijk omschreven, worden ingediend bij Orsini Diamonds.
Welke gegevens moet u zeker vermelden in uw e-mail of ons contactformulier?
- naam;
- adres;
- besteldatum;
- ontvangstdatum;
- reden van de klacht.
Ingediende klachten worden binnen de 14 dagen (gerekend vanaf de datum van ontvangst) beantwoord. Vraagt een klacht een langere verwerkingstijd? Dan houden wij u binnen die periode op de hoogte met een bericht van ontvangst en een indicatietijd voor een uitvoeriger antwoord. Via e-mail delen we u de verdere afwikkeling en het resultaat van de klacht mee.